söndag, mars 18, 2007

tjejhelg

Brorsan och pappsen är på fotbollsträningsläger denna helgen så nu är bara jag, syrran och mamma hemma. I fredags träffade jag I och hennes söta vovve. Sötare hund får man leta efter <3. I säger att hon är dum, men you tell me när du träffar en smart hund, eller katt... De tenderar att vara ganska dumma. Men söta.

Väl hemma damp jag ned framför TV:n i soffan och kollade på något skit. Väldigt lätt hänt när man är trött. Klockan 18 befann jag mig hemma hos mammas kompis, dennes make och deras söner 7 och 2 år. Jag barnvaktade dem, kollade massa tecknat, lekte med lego, kollade lite Let's Dance, bytte blöjor och gjorde välling till lillgrabben. Päronen kom hem och skjutsade hem mig vilket var riktigt schysst. Jag var väl hemma vid 22 och ramlade i säng direkt.

Den här operationen gör att jag blir supertrött av ingenting. Jag kan lätt softa framför TV:n i 2 timmar på eftermiddagen och sedan ändå gå och lägga mig klockan 22 och sova i tio timmar. Jag var nog inte världens roligaste barnvakt, men de får ta det för vad det är...

Nu ska jag komma igång med min biologilabbrapport och dessutom försöka söka olika utbildningar till i höst. I alla fall kolla runt lite.


Lite vårkänslor fick jag på en fotorunda i torsdags. Detta nerifrån Mälarens islossning.

1 kommentar:

Anonym sa...

Hej!
Det var en fin bild! nej asså jag ska ingenstans, det var en repilk från teatern..=) hittade du några bra utbildningar då? vi ses=)