lördag, mars 24, 2007

Inkorgen

Jag har nog minst tre olika mailadresser (mejladresser?). Till varje mail har jag minst några olika "nyhetsbrev" jag prenumererar på, exempelvis "Dagens Väder" och "Tickle Newsletter". Mail som jag raderar innan jag ens öppnat dem. Inte en enda gång läser jag dem. "Avbeställ då!" kanske någon säger. Men kruxet är att jag inte kan göra det. Jag raderar hellre 10 olästa mail om dagen istället för att avbeställa prenumerationen. Och jag är likadan vad det än gäller i livet, jag kastar inte saker för om jag någon gång skulle vilja ha dem så har jag dem kvar. Även fast jag aldrig hittar det jag letar efter. Och en dag får jag ett mail från "Dagens Väder" som jag läser, jag kan inte ta risken att då ha avbeställt. Eller hur?

Ikväll ska vi fira lillaS som fyller 18. Hon är den sista i klassgänget att firas på sin 18-årsdag efter att vi firat alla tjejer som fyllt sedan januari förra året. Nu ska jag göra lite nytta. Puss.



Bilden är ifrån Fotbolls VM i Tyskland 2006. Arenan i Dortmund innan Sveriges match mot Trinidad/Tobago.

Inga kommentarer: