fredag, mars 09, 2007

Allt har en början

Så också slutet på mitt hemmavarande. Idag gick jag alltså till skolan. Det blev en del blickar på grund av svullnaden, men alla sa att de var glada att jag var tillbaka. Jag hade min första körlektion idag på körskolan, och det gick riktigt bra! Jag kan ju köra bil ganska bra, haha! Bättre än jag trodde i alla fall!

Ju mer blogg jag skriver desto mer uppmärksam blir jag på människor jag ser på stan. Idag såg jag en man precis när jag kom upp ur tunnelbanan på väg mot bussen. Det är ganska mycket folk vid entrén så jag passerar ganska nära när jag är på väg mot busstidtabellerna. När jag har gått förbi honom hör jag ett klickande ljud. Ett ljud som jag känner igen, och som jag tror många med mig gör. Ljudet av när man klipper sina naglar. Vilket var precis vad han gjorde! Han klippte sina naglar ut på golvet inomhus i tunnelbanehuset! Inte över en papperskorg, eller utomhus, utan inomhus där folk går. Okej att vi alla har skor på oss, men det var ändå oerhört ofräscht!

Nog med observeranden idag, även fast han var ganska uppenbar och svår att missa. Nu ska jag käka glass och se slutet på Let's Dance. Hoppas att Lasse åker ut.

Inga kommentarer: