måndag, juni 04, 2007

Upptagen

Ja, jag är faktiskt det. Busy woman, you know :P! Men det har varit så himla fint väder den här helgen att jag knappt har varit inomhus, och ännu mindre suttit vid datorn. En del grejer har dock hänt, C.M har tagit studenten! Stort grattis till henne! Jag var med anledning av detta på en supermysig mottagning med god mat och trevligt sällskap. (Hur vuxen lät jag inte med den meningen?) Jag menar förstås gott käk och schyssta polare, eller något i den stilen.

Under kvällens gång fick jag iaf upp humöret och känslan av hur lycklig och glad jag kommer att vara på min egen studentdag! Jag kan knappt tro att det kommer att hända! En del folk kommer på mottagningen, några som jag träffar ofta, och några som jag inte har träffat på flera år. Spännande!

Sen måste jag bara klaga på en liten sak. Varför har alla brödsorter så udda, sjuka namn? Istället för att skriva vad brödet innehåller ex. Fullkornsbröd, Rostbröd osv. Så måste de uppbåda energi och fantasi och döpa sina bröd till "Gott gräddat", "Gott till frukost", Hjärtegott". Snacka om att jag tar upp ett i-landsproblem, men det är ju sjukt fula namn!

Nu ska jag bege mig ut i solen innan plikten på jobbet kallar! Pussar.

Inga kommentarer: