onsdag, juni 27, 2007

Sommarlov?

Det enda som upptar min tankekraft för tillfället är jobbet. Hela tiden. Vet inte varför det blir så, men när jag är koncentrerad på något så upptar det mig nästintill totalt. Tycker ändå att det är helt okej på jobbet. Jag kan ju grejerna, nästan i alla fall. Mer och mer kommer tillbaka till en, även fast en del grejer har ändrats. Jag har en grundläggande kunskap, och en support telefon jag kan ringa till (ha ha).

Vad händer annars i mitt liv? Lillebror har köpt en förstärkare till sin elgitarr. Alla i familjen tyckte det var ganska kul de första dagarna, eller kanske första dagen. Nu är det enda som hörs höga toner av Metallica låtar, speciellt "Enter Sandman" och "Whiskey in the Jar" blandat med rop: "Stäng dörrn åtminstone!" "Sänk volymen!" "Kan du spela en annan låt som omväxling!". Och vid middagen är vi alla så hjärntvättade att vi sitter och nynnar samma låtar till brorsans glädje, eller kanske mer skadeglädje över att ha lyckats omvända oss. Men jag hoppas att han blir bra på gitarr så att vi kan skörda frukterna av hans eviga spelande nån dag i framtiden.

Ja, annars flyter det mest på. Jag har börjat gå på gratis utomhus-sommargympa med Friskis och Svettis. Så om ni vill se mig i sommar kan ni bege er till närmsta grupp med skuttande medelålders kvinnor och svensk sommar musik på högsta volym. För att försvara mig kan jag säga att jag följer med som sällskap till mamma, men för att vara ärlig så kan jag medge att jag gillar att gå dit. Lite träningsvärk är beviset på att man är vid liv.

Inga kommentarer: