tisdag, juni 12, 2007

Imorgon smäller det!

Igår hade vi en underbar Gubbskiva i skolan. För er som inte vet vad en Gubbskiva är så kanjag berätta att det formellt sett är en middag då treorna bjuder sina lärare på middag efter tre års sammarbete. Vad som egentligen hände var väl en liten middag där ettor och tvåor serverade treorna och lärarna. Där man under kvällens gång kunde ställa sig frågan: "Vem är fullast? Studenterna eller servitriserna?". Det var en middag med ett jävla röj! Folk stod på stolarna och skrek och sjöng och några gånger blev det lambo också! En otroligt lyckad kväll som jag alltid kommer att minnas!

OMG! Imorrn tar jag studenten. Jag kan knappt fatta att det händer. Efter tre års slit på gymnasiet kommer vi att stå där i morrn, redo att springa ut och möta världen. Typ.

Om jag ska sammanfatta mina skolår kan jag väl säga att låg-, mellan-, och högstadiet gick som en dans på rosor, fast utan taggar. I alla fall studiemässigt. Jag har i stort sett aldrig haft det svårt för mig. Det var en självklarhet, nästan, att jag skulle välja nautrprogrammet. Läkarlinjen har ju alltid varit en dröm, och för att uppfylla den krävs det mycket matte och fysik.

Gymnasiet har nog varit min svåraste och roligaste skoltid hittils! Aldrig kommer man varandra så nära, det kan jag iaf inte tänka mig. Men under de här åren har jag också fått kämpa mer än tidigare år. Vilket jag tycker har varit en bra lärdom. Främst kanske för att förstå min lillasyster som har dyselexi lite bättre.

Nu måste jag gå och ladda lite inför imorrn, och fixa lite till med maten. Vi väntar 47 personer till middag i morgon kväll. Svälj... Gud hjälpe oss, iaf med vädret så att vi kan vara ute!

So long, friends!

Inga kommentarer: