onsdag, maj 30, 2007

Efter the Fysik-prov med blickar mot the Student!

Jag har varit ganska upptagen den senaste tiden, men nu är jag tillbaka vid min älskade datorskärm igen. Jag har varit så frånvarande, så när jag nu kollade mailen hade jag 21 olästa mail! Det har inte hänt på väldigt länge för min del. Men det kändes ändå skönt. För tiden som liksom blivit över, när jag inte har suttit vid min skärm och läst bloggar, har blivit över till att plugga fysik. Jag har pluggat, elektriska och magnetiska fält, växelströmskretsar, vågrörelser, relativitetsteorier osv. Och i måndags så smällde det! Nationellt prov på hela skiten och jag har ingen som helst aning om jag klarade det. Kan vara IG med stora bokstäver, eller ett gulligt litet G. Hoppas, hoppas, hoppas på det sistnämnda!

I måndags förgyllda jag dessutom EF:s Culture Care au pair möte med min närvaro :P. Lärde mig en del som kan vara bra att ta i beaktande innan jag skickar in några ansökningshandlingar. Jag har en del behandlingar kvar att göra i och med mitt käkställningsfel, och jag vet inte ännu när dessa blir av, det är också en anledning till att jag inte vill sätta upp mig på något än. Men au pair lockar mig faktiskt en del. Att få åka till USA, tjäna pengar och plugga på universitet! Toppen!

Idag är det dessutom exakt två veckor kvar till min examensdag!

Inte helt obehaglig vy att vakna upp till? Eller?

Inga kommentarer: