onsdag, maj 02, 2007

Face me

Hey you all! :P
Haft en hyfsat skön dag idag. Lite turism i morse och sedan laborationer på eftermiddagen. Fysik är ju inte så kul förstås men biologi duger. Vi testade våra hjärnor idag. Om du vill bli frustrerad någon gång kan du alltid sätta dig framför en spegel och försöka skriva ditt namn. Du får bara titta i spegeln, och det ska se rätt ut i spegeln. Åt rätt håll och inte upp-och-ned. Jag kände mig helt irriterad och orkade inte koncentrera mig. En annan kul grej vi gjorde var att gå balans på ett uppritat streck. Först får du gå och titta, sen måste du blunda. Tredje gången ska du titta genom två tomma hushållsrullar varav bara en av dessa får vara riktad mot strecket du balanserar på. Kanske inte så kul för den som utför experimentet, men superkul för dem som tittar på. No alcohol needed. Folk vinglar och skrattar ändå :-)!

Ett litet tips som jag tyckte var ganska kul. Kolla in på den här sidan så kan du få ditt ansikte att anta olika skepnader. Kolla in mig som maskulin, afrikan och som bebis!



Inga kommentarer: