onsdag, april 11, 2007

Träningsläger i Danmark

15 timmar på resande fot är inte kul, hur mycket man än försöker inbilla sig det. Att åka färja är helt okej, men att sitta i en buss. Timme efter timme efter timme. Nja, ingen hit.

Vi åkte från Stockholm långfredagens morgon kl 07:30, dagen då Jesus led och dog på korset. Anlände i Vildbjerg, Danmark kl 22:15. Ingen träning den dagen. Lördagen började vi med frukost och sedan träning och sen en träning till. Likadant söndag och måndag. Tisdag förmiddag påbörjade vi resan hem till Sveriget och Stockholm igen. Såå skööönt att vara hemma!!! Lägret var toppen, förutom att det blåste konstant. Det var liksom inte lite blåsigt, utan vinden kippade inte ens efter andan utan blåste kon-stant! Sen regnade det också. Ett mycket konstigt duggregn som tog sig in i kläderna överallt ifrån. Sen luktade det kobajs i hela byn också. Typ gödsel, så nu luktar alla mina träningskläder och mina fotbollsskor likadant.

Det bästa med lägret var att lära känna alla tjejerna bättre. Det näst bästa var lekkvällen, så mycket ska man skratta oftare, det är alltid kul när alla (o)frivilligt bjuder på sig själva! Det näst-näst bästa var bubbelpoolen. Mina träningsvärkande lår och ben behövde verkligen en uppmjukning. Tack!

Nu ska jag skriva lite på mitt projektarbete och softa. Helgen ska tydligen komma med grymt fint väder och då vill jag vara helt klar med arbetet. Sen väntar ju en 17 timmars bussresa till Berlin på onsdag. Men det ska bara bli kul :-)!

Inga kommentarer: