fredag, april 13, 2007

The number 23

Igår var jag som sagt på bio. Såg "The Number 23" med Jim Carrey. Jämngamla S trodde att det var en komedi, men det var det INTE. Huvudpersonen (Jim) får en bok som handlar om numret 23. Han visar att allt i hans liv kan härledas till nummer 23. Hans födelsedatum, datumet när han träffade sin fru, datumet de gifte sig. ALLTING.

Jag tyckte filmen var skitläskig i vissa avsnitt. Slutet var mycket överraskande för mig, men I hade fattat lite tidigare. Jag ska försöka att inte bli besatt.

Idag var jag och syster-yster inne i stan. Vi hade det skitmysigt och gick runt och kollade på grejer. Lillasyster vill ju ha en balklänning til 9:ornas bal och jag behöver ju en studentklänning. Vi tykte båda att det kändes jobbigt att prova tunna, "nakna" klänningar när man är vintrigt blek och lite påsklönnfet :(. Jag fick i alla fall tag på en bikini på Gina Tricot av alla ställen. Den var helt okej snygg och ett par solglasögon som också var helt okej. Som jag tidigare skrev, inget känns speciellt snyggt när man är blek-fet... :-)!

Elafonisi på Kreta augusti 2006. Jag och I var i Kalamaki på sista-minuten en vecka. Helt underbart!

Inga kommentarer: