fredag, april 27, 2007

Mösspåtagning

Jag var i extremt god tid idag. Duschade, åt frukost, fönade håret, sminkade mig och gick till bussen. Observera verbet "gick". Jag tog mig i gångfart till bussen och inte i språngmarch. Kom till skolan i tid och så samlades alla 3:or (1:or och 2:or också antar jag) på skolgården för att hälsa våren välkommen med sång och mösspåtagning. Elevrådsordföranden höll tal och sedan räknade vi ned från 10 och satte mössorna på huvudena! Sedan stämde vi upp i studentsången. Det var hur kul som helst, kändes högtidligt och lite av en förvarning om vad själva studentdagen kan komma med. Jag kan nästan föreställa mig lyckan den dagen. Sprudlande i hela bröstet och ut i tåspetsarna.

Alla 3:or var ju ordentligt fint uppklädda också, för idag så tog vi våra studentfoton. Jag tror att det kommer att bli jättefint! Klassfotot speciellt:-). Alla killar i kavaj, skjorta, slips och kostymbyxor och alla tjejer klädda i vitt. Vita klänningar och vita byxor och blusar! Sedan blev det ensklida foton också. Fotografen var verkligen jättebra. Han fixade till min mössa och mitt hår så att det låg bra och var allmänt trevlig, jag tror att mitt foto kommer att bli jättebra!

Verkligen en glad dag för mig idag också! Hela veckan har varit på topp liksom. Det känns skönt att få skriva det ibland, man vill ju inte alltid vara deppig liksom.

Trevlig helg och trelig valborg! Stora kramar från Vitnos <3

Inga kommentarer: