lördag, februari 24, 2007

OC-abend

Igår hade vi OC-kväll. Vilket innebar att vi kollade de 5 första avsnitten på säsong 1 samtidigt som vi käkade Ben&Jerry's glass och en del lösgodis. Jag älskar OC och speciellt Seth Cohen (irl=Adam Brody). Han är så söt och såå heeet!!

Tillbaka till vad vi åt, glass är gott. Kändes väl inte helt toppen med tanke på alla minusgrader det var utomhus. Men det tokigaste tycker jag ändå är lösgodis. Varje gång man plockar så väljer man ju bara sina favoriter, men ändå har man en hel hoper med äckliga godisar kvar i påsens botten då man ätit klart. Kan någon förklara detta mystiska problem för mig?

I torsdags var jag och två av mina kompisar på Ung Företagare- mässan i Älvsjö. Det var riktigt coola saker som en del sålde. Några företag från sam-ekonomi klasserna på min skola ställde ut. Man kunde köpa allt från schampoos och teér till att hyra in en butler för en kväll! Det var några som hade startat en arbetsförmedling för ungdomar http://www.workitonline.se. Alla mellan 16-20 år kunde anmäla sig så skulle de hjälpa en att få ett jobb, vilket för mig låter toppen! Jag har typ ett jobb, men jag är inte riktigt nöjd med hur jag har blivit behandlad på det jobbet. Jag har lagt ned väldigt mycket tid hos det företaget och alltid försökt ställa upp, men endå ringer de andra mindre erfarna och låter dem jobba extra, vilket stöör mig. Suck...

Trevlig lördag iaf :-)

Inga kommentarer: