lördag, september 29, 2007

Nytt jobb

Jag ska börja mitt nya jobb på måndag. Det känns nervöst, galet (att det ville ha mig?), spännande och roligt! Jag ska gå dit med inställningen att jag ska göra mitt allra bästa. Jag ska suga åt mig så mycket jag kan och jag ska fråga så att jag lär mig och slipper göra misstag. Sa jag att det känns nervöst?

Jag var där och hälsade på i torsdags, och de var hur trevliga som helst. Känns kul att få en egen arbetsplats, med en egen dator och en egen arbetsmail! Det känns vuxet, hur nu det känns? Har fått ett passerkort också, med mitt foto på. Nu börjar det på allvar.

Det jag tidigare var mest nervös för var hur jag skulle passa in klädesmässigt. Man vill ju inte göra bort sig med fel kläder. Den oron börjar dock släppa. Jag får helt enkelt göra mitt bästa. Fast ett par snygga skor har jag köpt.

1 kommentar:

Anonym sa...

känner igen det där med kläderna! vi fick en sida med dresscodes som vi skulle följa.. men när vi kom dit visade det sig att det räckte med att inte ha jeans och inte för horiga kjolar så kunde man ha på sig vad som helst. :P