lördag, november 18, 2006

Första gången nr 2

Min stora blogginspiration här i livet är definitivt Silverfisken, ett liv i exil. Jag fattar inte allt han skriver om, men det han skriver har oftast en mening. Orden flyter samman till ett stort sammanhang och det blir liksom skönt att läsa. När jag läser hans blogg tänker jag att det inte är någon idé för mig att skriva något. Så har jag tänkt länge. Jag skapade den här bloggen i juni och har skrivit tre inlägg. Kanske beror det på att jag inte vet exakt vad jag ska skriva om, kanske beror det på att jag ängnar mer tid åt andra grejer, kanske är det för att jag har varit rädd. Rädd för att ingen ska läsa min blogg. Rädd för att jag inte ska bli lika stor som min tidigare nämnda största blogginspiration. Rädd för att inte vara god nog åt alla bloggläsare i Internetvärlden. Men jag har kind of tänkt om. Vill jag bli lika läst som Silverfisken? Vill jag att någon överhuvudtaget ska läsa min blogg? (Ja, annars hade jag ju kunnat skriva på papper eller helt enkelt inte skrivit). Men jag har kommit på att jag ska skriva för min egen skull. För att jag tycker att det är roligt. För om någon person någon gång läser det jag skrivit har jag i alla fall fångat dens intresse, för att jag kanske kan väcka nya intressen och ge nya infallsvinklar.

Så nu ska jag se vart jag landar.

Inga kommentarer: